Followers

Menerima pingat di istana iskariah, kuala kangsar

Pada tanggal 18hb dan 19hb mei merupakan hari bersejarah bagi diriku kerana telah dianugerahkan Pingat Jasa Kebaktian yang membawa makna PJK. Aku bersama keluargaku menginap rumah paman nazri, paksedara isteriku. Kami bertolak dari tanjong malim pada hari ahad 17hb mei. Kami sampai di kuala kangsar lebih kurang pukul 10.00 malam. Pada hari berikutnya aku hadir di balai rong seri untuk praktikel bagi tatacar bagi menerima pingat. Pada pagi ini Dato' Ayob selaku setiuasah dewan yang memberi penerangan tentang adap susila di dalam istana. Rupanya bila aku selidik didalam balai rongseri, aku lah manusia paling muda untuk merima pingat. Turut menerima pingat bersama isteri sepupu aku, abang johar yang mendapat AMP, ahli mangku perak. Pada harijadinya majlis penyampaian pingat dan watikah latikan Jaksa Pendamai dijalankan dengan sempurna. Duli Yang Teramat Mulia Raja Muda yang menyampaikan pingat tersebut. Turut hadir bersama, Duli Yang Amat Mulia Raja Dihilir dan adinda Raja Muda, Raja Ashman, Pembesar-pembesar kerjaan dan orang-orang bergelar dan orang besarperak. Sorry gambo belum lagi aku uploard, so nanti gambo dari istana dah sampai aku akan uploardkan. ~ustazalong~




.:gambor anak dan isteriku di istana lama:.

.:comel dak:.


.:afnan tengah tidoq:.
0 Responses