Followers

Tugas seorang ketua tempat mengundi di pilihanraya kecil hulu selangor 2010

semalam, 25hb april 2010, bertugas sebagai KTM di pusat mengudi SMK Kalumpang. letih betul rasanya bila memikul tangungjawab sebagai seorang KTM. keluar dari rumah seawal jam 5.30 pagi. ingatkan aku lah yang paling awal rupanya peti undi aku, peti yang kelima akhir dari 163 peti undi kalau tak salah la. masuk ke tempat mengundi jam 6.30 pagi dan pusat mengundi di buka pada jam 8.00 pagi.

proses pengundian berjalan dengan lancar sehingga mengira undi. saluran aku adalah saluran warga emas, so yang menang tentulah BN walaupun nyata BN dah tak releven tuk masa ini. bertolok dari tempat mengundi ke tempat pengumpulan undi jam 6.30 petang. pergh dah macam kerabat diraja lak di eskot oleh PDRM.

sampai je kat KKB aku terus menghantar peti undi kepada DO Hulu Selangor. lepas aku hantar peti undi aku terus mencari parking tuk kereta aku sebab nak makan malam. susah bebenor nak cari parking, sebab kat dewan penemaan calon tu takde tempat parking, so aku dapat perking depan kedai mamak. aku terus masuk ke dalam dewan dengan menggunakan pas KTM aku. aku sangkut kat dalam dewan dari pukul 7.00 malam hingga 10.30 malam setelah dapat pengumuman rasmi pelihanraya kecil Hulu Selangor. secara kesimpulannya hari ini aku ambik mcm kerna loteh giler ma......
0 Responses